Vår resa till Turkiet - Side hösten 2018- Resa charter med barn- Sunwing resort


Malin, My, Alfons 

Här är vi förväntansfulla inför flygningen ned till Turkiet. Barnen har sett fram emot detta länge. 




Barnbricka

Jag bokade inte mat när jag bokade resan. Däremot fick jag ett erbjudande nån vecka innan att jag kunde få boka till det för en billigare peng (minns inte exakt beloppet). 
Alltid bra med nånting som håller barnen sysselsatta på flygningen. Dock brukar det inte vara några problem när vi reser med våra gofisar. De älskar att flyga.
Jag själv brukar inte tycka det är värt pengarna, maten brukar inte vara god, och jag blir bara uppsvälld när jag äter.


Vuxenbricka

Min bricka bestod av:
Förrätt- Grekisk sallad
Fralla & smör & smältost
Rostbiff med potatissallad och nån couscousröra
Efterrätt-chokladkaka



Alfons och My

Barnens bricka bestod av:
Kall pasta med kalla köttbullar
Morot- och gurkstavar
Bravojuice
Fruktsallad
Fralla & smör
Liten chokladkaka

Betyget från barnen va 👎👎
Iskall mat va ingen hit.
Ännu värre betyg fick själva flygplanet, det fanns inga tv skärmar alls!
Första gången jag flyger, och det inte finns en enda skärm.



My och Alfons

Här väntar vi på bagaget i vänthallen på flygplatsen.
Vi väntade.....
.....och väntade

INGET BAGAGE!!




När det gått ca en timme och nästan alla fått sitt bagage, gav vi upp och gick mot kontoret för "Lost luggage".

Det va några i kö före, så det visade sig att vi inte va de enda som inte fått våra väskor.
Tur att man är van resenär och hade packat det viktigaste i handbagaget.
Efter att ha förklarat hur väskorna såg ut (2st) och fyllt i en "Lost luggage" blankett fick vi bege oss ut mot transferbussen.

Klockan va då ungefär 21-22 på kvällen och bussen skulle ta ca 1 timme till hotellet.

Barnen va inte glada och de va lite smått förvirrade när vi inte hade fått våra väskor.
Hur skulle vi klara oss nu?

Jag vet att det inte går att göra nåt åt saken där och nu, så jag sa att vi får hoppas det kommer imorgon bitti.


Fortsättning följer.......👇


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bagaget är tillbaka- tre dagar försenat bagage

Sunwing resort Side- Poolbad- Resa med barn